8. jan. 2009

head under water

Har du nåken gang prøvd å skrike under vann? I et basseng, foreksempel? I havet og, for den del. Men eg tenker bare at det er meir behagelig i et basseng, med tanke på alt saltvannet som er i havet. Eller alt det andre ekle som flyter rundt der.. Men no snakka eg meg vekk!
Når nåken skriker under vann, så hører du det jo veldig masse dårligere enn over vann = vann forsinka lydbølgene. Enig? Så, visst det regner kraftig (kraftig som i at det bøtta ned), blir lyden forsinka då og?
Eg føler nemlig at når eg synger i regnet, så er sjangsen for at folk hører meg like godt som vanlig lavare. Er detta logisk i det heile tatt? Eller tenker du det samme som Ingvar tenkte i dag når eg fortalte han at eg syns klapping var... ekkelt: Guro, du tenker virkelig for masse. Tenker du serriøst på sånt? Du og Viggo altså.. Eg er sikker på dåke har den sjukdomen som vi leste om i engelsk. Du legger merke til detalja, tenker på rare ting, og lika ikkje at folk tar på deg. Eg tippa du nettopp tenkte "hmm, lurer på koffor det er så mange mursteiner i den mur-veggen?".
No skeiva eg ut igjen, men virkelig, tenk på det. Om vann forsinka lydbølgene, så burde det jo være sånn?
Ja, det er eg helt sikker på.

Eg er blant anna ganske sikker på at dei som har sjekka inn på det rommet her på undervanns-hotellet i Dubai (Som for øyeblikket er under konstruksjon, dessverre) kan spille så høg musikk dei bare vil uten å forstyrre naboen.

Ja. No er det helg, og vi har ikkje norsk imårra! Kunne det ha blitt bedre? love gurthi.

Ingen kommentarer: