23. feb. 2009

Eg befinner meg atm på Bitihorn leilighetshotell

Ypperlig.

I 3 tida i dag ankom vi Beitostølen, og fikk av resepsjonen utdelt nøkla til 3 forskjellig leiligheta. Så var det bare å velge og vrake. Vi valgte sjølsagt den einaste av dei tre som var uten trådlaust internett, og ja, vi var klar over det allerede før vi valgte. Så no sitter eg her. I en stol i en trappeoppgang på Peppes Pizza sitt nettverk. Ypperlig.

På fredag pakka eg og Monica sammen tinga våre, og var klare for 'weekend' i Hemsedal. Vi fikk gjort alt det vi skulle, egentlig: Se Narnia - prins Caspian, se Pearl Harbor, drikke kakao, sove, gå på ski, leike i snøen, ta bilder.. Og så fikk vi lest litt naturfag. Sjøl om det var ganske så tynt. Eg kan vell innrømme at eg savna Monica allerede, og at det blir kjedelig å våkne på et rom/i ei seng aleine i mårra.

Ellers har eg i det siste tenkt på at eg er veldig glad i Førde. Førde, Sogn og Fjordane, og Norge. Eg tør påstå at eg er stolt over å være fra der eg er fra!
Den 'stolthets-følelsen' trur eg har vokst masse etter USA turen i fjor høst. Det at amerikanerane er så kry over å være amerikanera er utrulig. Alle burde være kry over landet sitt. Hvertfall vi som bur i Norge. Vi som har høge fjell, djupe dala og lange fjorda. Vi som (visstnok) har et fint og stilig språk, og som svømmer i penga.
Når eg neste år skal til 'junaiten', bu der i et år og representere Norge. Så er eg rimelig sikker på at eg kommer til å finne ut at eg er veldig glad, i, og veldig stolt over alt som hører heime til. love gurthi

Ingen kommentarer: