30. mars 2009

For å 'sitere' U2: monday, bloody monday

I går leste eg på facebook profilen til ei Anna i statane at ho hata søndaga, fordi at søndag var dagen før mandag, og mandag er den verste dagen i uka. Eg er enig, og eg kunne ikkje ha sagt det bedre sjøl.
Den mandagen her har vert helt grei, og eg har gjort absolut ingenting. Eg hadde en gang store ambisjona om å gjøre norsklekser, men trur du eg kom like langt som eg hadde planlagt? Neida, tvert i mot. Eg fikk ikkje begynt engang. Derfor må eg legge en slagplan for mårradagen, ettersom at onsdag blir en dag eg mest sannsynlig ikkje får gjort nåken ting.

Dei sista dagane har eg tenkt på ting som må være fint å tjene penger på. Feks. malere; Etter ei heil helg med en pensel eller rulle-ting i høgrehånda, og malespann i venstrehånda har eg fått kjenne litt på malertilværelsen, og eg må sei at den virka overraskande grei. Då regna eg sjølsagt med at du har pauser på 1 1/2 time der du spiser vafler og prata, går på domus og kjøper snop, og sist men ikkje minst, spiser bananer. Et anna yrke som må være helt okei å ha er musikk-anmelder. Eg lurer på en ting, musikkanmeldere for feks. VG, eg veit at dei får konsertbilletta gratis, men inkluderer det CD'er, som dei kan beholde i det uendelige? Sånn i farta kommer eg på ørten CD'er eg kunne tenke meg å ikkje betale nåke for. Vi nevner i fleng: U2, Big Bang, Lene Marlin, Jan Thomas (!!!), Gavin Degraw, Röyksopp, Taylor Swift og sjølsagt Hard Dance Mania!
(Merk deg at eg er villig til, og kommer til, å betale for ymse av nemnde)

Slagplanen for tirsdag 31. mars 2009:
0800 - 1505: skule
1505 - 1600: mat
1600 - 1700: sang
1700 - 1800: Småen
1800 - 2000: norsk oppgaver
2000 - 2100: dusje +
2100 - 2140: rydde rommet
2140 - 2230 (?): frustrerte fruer
2230 - ........: rydde ferdig, gjøre meg klar til onsdag og legge meg.

Utrulig nok pleier planane mine å slå bedre gjennom om eg skriver dei ned, så no får vi se!

Den her skal hvertfall eg høre før eg legger meg. Deilig å stresse ned etter en "travel" mandag (Kem prøver eg å lure? Uansett kor masse du slapper av på en mandag, så er mandaga travle. Det er mandag!). love gurthi

Ingen kommentarer: