27. apr. 2009

Just a day, just an ordinary day.

Presis kl. 3 i dag forlot eg skulen sitt område, og gikk mot gangbrua. Sola skinte/skein, og i andre enden av brua venta en tom plan for en tom mandag og en heil hær med russ utstyrt med kver sitt fargesprakande vanngevær, det eine større enn det andre. Våt blei eg, og eg rista det heile av meg med et smil, og tenkte på kor smålig og irriterande det var med en liten vannsprut. Hadde dei bare kasta nåken i elva...
Då var eg sjølsagt vel uvitande om regnværet som skulle komme et par tima seinare.

Istedenfor å øve til mattetentamen som er ei uke til på onsdag bestemte eg meg for å gjøre nåke fornuftig i dag; nemlig å gå Suniva i møte, for i dag ville eg ta bilder (merk deg at eg fortsatt var uvitande om regnværet..). Vi gikk i sjukehusparken, og vi gikk på Vie. Sunniva kjøpte en dumle is tilmeg, en til seg og ei pocket-bok-ting. Så satte vi oss på en kant, under tak vel og merke, og spiste is. Etter ei stund leste Sunniva litt fra den nye boka si, høgt.

No skal eg gå en liten tur med dyret i underetasjen før eg skal gjøre nåke høgst ukomfortabelt. Det har seg nemlig sånn at ting ikkje er så veldig enkelt for tida, og en Bergenstur 'upcoming' allerede på lørdag gjør ikkje ting bedre. Ja, det kan hende du har skjønt det allerede. Eg snakka sjølsagt om krisa i lommeboka. For å få en midlertidig løsning på problemet skal eg legge meg på mine svake, men passelig store knær og forklare situasjonen for ho som fødte meg, kem veit. Kanskje er mandag dagen for å be om sånt?
Etter det skal eg avslutte heile mandags-sirkuset med pysj + jack bauer + kakao.




Just a day
just an ordinary day
just trying to get by
just a boy
just an ordinary boy
but he was looking to the sky

Så takk Sunniva, for at du fikk en kjedelig mandag til å føles ut som torsdag, takk for at du betalte en dumle-is for meg, og takk for at du leste fra boka di (som eg kanskje må låne av deg..)
(Eg ville vanligvis ha kjøpt den sjøl, men du veit.. En kan ikkje stole på økonomien for tida)
love gurthi

PS! Visste du forresten at du i chipshyllene i dei fleste dagligvarebutikka kan få kjøpt 'snacks' laga av svinesvor?
Hm, eg trur eg foretrekker en softis laga av tang og tare og dyreskinn istedenfor.

Ingen kommentarer: