7. mai 2009

Regn er fortsatt bra

No sitter eg inne på den kvite skrivepulten min med et stort, etterlengta glass juice og burde lese dei 50 sidene i samfunnsfag som vi skal testast i i mårra. Men den gang ei; for andre gang på ei uke facinerer regnet meg mens det slår på vinduet mitt.
Regn minna meg sånn om yndlingsdiktet mitt, som heiter 'regnværsprat'.
Det skal du no få servert på sølvfat!
(Ha...ha....ha.. Du skal se det bur en liten poet i meg og!)

REGNVÆRSPRAT
Alf Prøysen

- Fælt Vær!
-Heter du Pær?
- Det regner!
-Har du fregner?
- Du blir våt!
- Har du båt?
- Du tar feil!
- Har den seil?
- Det kommer en skur!
- Fisker du uer?
- Skynd deg i hus!
- Byr du på snus?
- Slå opp paraplyen!
- Kommer du fra byen?
- Du er verdens dummeste mann!
- Jasså, du kommer fra Kristiansand?
- Du er spikende gal!
- Ja.. Jeg liker meg bedre i Arendal.

No skal eg lese litt til, før eg tar på meg både regnjakke og bukse og går ut i været med hunden min. Det blir bra! Ha en fin kveld, love gurthi.

Ingen kommentarer: