10. juli 2009

drop it like its hot

I det siste har eg fått en ting for vårrulla. Virkelig. Eg spiser det så ofte som mulig. Og utifra egne erfaringa kan eg fortelle deg at kina restauranten i Førde sine vårrulla smaker papp, vårrullane til random-kinesisk-dame under folkemusikk festivalen var fantastiske, vårrullane til kina restauranten på Galleriet i Bergen er konge, og Deli de Luca sine er bedre enn ingenting.

Eg har tatt med meg min amerikanske venn til Oslo. Når eg spiser vårrulla spiser ho ris. Og når vi ikkje gjør det sover vi eller sutra over at det er langt å gå mellom butikkane, og at alle 'på shopping' burde få låne en elektrisk rullestol. Eg har kjøpt en hood som det står NORWAY på, som eg er nåken størrelsa for liten til, men som er kongebra og gir meg en følelse av å være turist i Norge.


Ellers er været fantastisk perfekt. Det ar ca 17 grader, overskya og litt regnete innimellom. Det kunne ikkje ha vert bedre. Ulempen er sjølsagt at eg har besøk av en turist som har lyst å være ute så masse som mulig og oppleve Norge, mens det du har mest lyst til i det været her er å ligge på sofaen heile dagen. Eller i senga for den del. Og når det er sagt kan eg jo innrømme at eg savna en finger i munnen min kver gang eg gjespa. Rart sa du? Neida. Med andre ord savna eg den fine og brune yndlingsgutten min som har tatt turen til tanta si sitt land; nemlig Portugal. Eg ser han igjen i slutten av juli!
love gurthi

Ingen kommentarer: