10. okt. 2009

brillianttttt

og SÅ ligger eg endelig i senga, med dataen på fanget, og er klar for å gi dåke et litt meir detaljert blogginnlegg enn dei 'du er så fin' og 'eg er glad i deg' og eg savna det her' innlegga mine. Litt masete har man jo lov å være?? (Forresten er eg sjokkert over at ingen tok hintet mitt med det innlegget der eg skreiv ka eg savna.. Verken et lite eller et stort stykke Norge har vert å finne i postkassa)

Den uka her har eg vert flink, syns eg, og gjort lekser. Ikkje "gjort lekser" sammen med Savannah, men faktisk gjort lekser! Og på tirsdag fikk vi midterm grades i posten. Eg skal ta kopier og sende det heim til 2 eller 3 heldige. Eg har og fått en mail fra ei lur dame en plass, og ho søker talenter blant rotary inbounds/outbounds som kan delta som underholdning på en Konferanse i februar. Tanken frister, men vi får se om eg er modig nok!
Ellers har høsten, kanskje vinteren til og med, komt til La Crosse og eg syns det er fantastisk. Ikkje om morningen, sjølsagt, då er det så mørkt og kaldt at eg bare har lyst å ligge i senga og bli servert varm kakao (melk + oboy + mikrobølgeovn = kakao) og varme boller eller smulteringer av bestemødre i morgenkåper. I fleire daga no har eg bittert bitt tennene sammen og reist meg fra senga. Eg blir like stolt kver gang eg klarer det. Så går skuledagen stortsett fort, og det eg savner mest iløpet av timane på skulen er dei endelause lunsjane på Hafstad der vi kunne rekke både legebesøk og shoppingtur før vi måtte tilbake på skulen.
Så er skuledagen over, og dei 5 siste dagane har eg gått heim med et smil om munnen. Vinden har ruska meg i håret og frosten i lufta har tatt skikkelig godt tak i kinna mine og eg har hørt på alt du kan tenke deg av musikk, i et desperat forsøk på å finne passande soundtrack til en video eg planlegger i video production. Eg har tråkka på gule og oransje og brune blad og dei har laga en sånn fin knasande lyd som gjør at du rett og slett blir avhengig av å tråkke på kvert einaste blad du ser, om det så betyr at du hopper fram og tilbake som en tulling for å tråkke på det ene bladet som vinden prøver å ta fra deg.

No er det helg, og uka har gått kjempefort. Så fort at eg føler at eg egentlig ikkje trenger den helga her. Men det veit at eg gjør. For på mandag har en en quiz og en test, og en ny test på onsdag. Og to prosjekter eg må begynne på og ei bok eg må lese ut og en kjemi rapport eg må skrive og.. sikkert 6 kjemi 'work sheets' og sikkert litt til. I dag i engelsken fortalte Mrs Bauchamp oss om en amerikansk forfatter på 1700-tallet, og ho sa blant anna at han var en brilliant student og studerte gjennomsnittlig 13 tima dagen. Så spurte ho om nåken av oss nåken gang hadde gjort det, eller om nåken av oss i det heile tatt hadde studert 13 tima i løpet av ei uke. Eg hadde lyst å rekke opp hånda då eg kom til å tenke på den gangen då eg og Andrea jobba med matte ca. 12 tima i strekk før tentamen i fjor. Men eg lot være i frykt for å skille meg ut.


Eg veit at dåke savner både meir bilder, og videoer. Og eg prøver så godt eg kan å gjøre begge deler. Det med video er egentlig litt meir komplisert. Men eg skal prøve å få lagt ut den eg jobber med no når eg blir ferdig med den. I mellomtida kan du jo være oppmuntrande og legge igjen tre ganga så mange kommentarer som du pleier?


[Once again, for the first time in a long time, I'm in my bed with my laptop. And hopefully this blogpost will be about something else than 'I love you' and 'I miss this' and you are beautiful'. That's my intensions anyway.
I feel like it was monday yesterday, and I certainly do not need a weekend on a tuesday. But it's okay. I've been doing homework and we got our midterm grades. And I think what I miss the most, right now, is the forever-long-lasting-lunches at Hafstad. Where you had time to be social and go see the doctor and do some shopping before you hade to go back to school.

The last week it has been getting colder for every day. And I love it. It's amazing. However, that's obvioulsy not what I think when I wake up in the mornings and it's still dark out and frreeezzzzing. If I could have exactly what I wanted right there it would be grandmothers wearing dressing gowns and serving me donuts and 'boller' and hot chocolate. All day.


Anyrooooad, this has been cheering me up a lot this week: Walking home from school. Heavy backpack with a stupid amount of homework. Listening to music. Hair is a mess thanks to the wind. The cold air makes my cheeks all pink and my hands are tangeled up inside the sleeve of my jacket. Yellow, and orange and brown leaves are all over the road, and when feet step on then they make a 'crispy' sound. I get addicted to this sound. And pretty soon I feel the need to step on every leaf my eyes spot, even if it makes me look like a maniac dancing along the sidewalk while the wind is teasing me by moving the leaves around.
Leave a comment!!!]

HEI PUS, LOVE GURTHI

6 kommentarer:

Unknown sa...

Kjekt å få høyre litt om korleis du har det :)

Guro sa...

Bra! :)

Andrrrrrrrea sa...

HAHAHAH. FYSJ, det var en styggbra dag det!

Unknown sa...

Var dåke berre to som jobba matte? .....

Guro sa...

Neida Kristina, du stakk aa jobba med Tore saann i 3 tida.
OG VI HADDE JO SJOKOLADEFAMILIEN!!

Becca ♥ sa...

Guro! I step on leaves like that too. Haha..