7. nov. 2009

.... in bed

Det er litt over midnatt, torsdag kveld. Det har vert en lang, slitsom og merkelig dag. Akkurat no sitter eg i kjelleren til Steve Shelvick (kanskje??) sammen med Yurie. Kjelleren er kjempestor. Eg sitter i en sofa, som atm er utslått til ei dobbel seng. Og to meter foran meg er det enda ei dobbeltseng, og tre meter til venstre for meg er det enda ei dobbelseng. I enden av den senga begynner en lang bardisk. Og i hjørnet over ’baren’ henger det en TV på veggen. Til høgre for meg er det ei lita spisestue, et skrivebord, og enda en TV på veggen. Der sitter Yurie og ser på Spøkelset Casper. Og det er bare ett av romma i kjelleren.
Eg skal fortelle deg litt om kordan eg kom hit;
KL 11:30 i dag stod eg uttafor Central og speida etter en sølv bil med ’ei bestemor’ i. Etter nåken få straksa kom bilen trillande, og sjåføren introduserte seg som Joyce Witcheld. Joyce kjørte meg to timer til Colomah, og der tok vi en liten matbit før det kom ei dame bort til oss som introduserte seg som Kirstin. Kirstin hjalp meg å løfte bagen min ut av bilen til Joyce, og inn i sin egen bil. Bak rattet der satt Jerry, og Jerry og Kirstin skulle kjøre meg to timer til Milwaukee, nærmare bestemt Hartland. Der krusa vi rundt i en liten halvtime før vi fant en koselig kaffebar der vi skulle møte Paul. Etter en kaffe, og en koselig prat med en veterinær som satt på nabobordet kjørte vi heim til Paul sin leilighet, og fikk omvisning, og etter en liten halvtime kom Paula. Kona til Paul. Så lempa vi bagasjen min over i bilen til Paul, og han kjørte meg til Hartford, der han skulle ta meg med på en Rotarymiddag. Der møtte eg Yurie og Steve, og vi spiste middag sammen med Paul og Paula og hørte på mange kjedelige, men egentlig intressante, taler.
Klokka litt før ni lempa vi bagasjen vår over i bilen til Steve, og han kjørte oss to og en halvtime til huset sitt i Sturgeon Bay. Vi ankom det massive huset her ca halv 12, og fikk streng beskjed av Steve om å føle oss som heime. Han viste oss kor mat og frokostblanding og drikke og isbiter og TV kontroller og bad og senger var, og då gikk han å la seg. Han skal nemlig på jobb i mårra tidlig.
I mårra skal vi stå opp, og om vi ikkje står opp før 11 kommer Steve å vekker oss då. Så kl 12:30 kommer resten av gruppa og vi skal spise lunsj her. Og etter mårradagens program skal eg bli med til familien Paulsen (trur eg), og det skal være min vertsfamilie for helga.

Du skal vite at det føles rart å stole blindt på folk eg aldri har møtt før, og egentlig ikkje vite kor eg er eller kem eg er med eller ka vi skal gjøre her. Det er en litt spesiell følelse. Og eg kjenner at eg har blitt ganske så sliten i toppen etter å ikkje ha tenkt i heile dag, og bare gjort akkurat som eg har fått beskjed om.
Eg prøvde å koble på det trådlause nettverket til Shelvick familien, men du måtte ha en nøkkel. Så obviously har eg ikkje internett tilgang akkurat no. Så det her blir skreve i microsoft word skal eg fortelle deg!
Hei pus, love gurthi

TADARARAEADAA! No har eg internett tilgang! Hah. Crappy, men eksisterande.
Akkurat no sitter eg i ei dobbelseng med DYRETRYKK (animalprint)SENGETØY. årh så fantastisk. På senge enden sitter Tong Ta og forteller meg om vertsfamilien sin, og koffor ho bytta. Ho er nydusja. Eg skal dusje i mårra tidlig. Så kort om dagen i dag;
Eg våkna ca kl 9, og venta en time på at Yurie skulle våkne. Og etter en time viste det seg at ho hadde vert våken sida kl litt over 8. Så eg stod opp. Eg gikk opp på kjøkkenet og fant litt frukt og nåken kjeks og satte meg ned å såg på E! True Hollywood Stories mens Yurie dusja. Når ho var ferdig utforska vi huset. Vi fant en etasje, et bad, et soverom med Kurt Cobain sitatert skreve overalt på veggane. Vi talte heile 8 TV'er i huset, og vi fant ut at det vi trudde var en hage var en park, og at det var et basseng der. Oppvarma, sjølsagt.
Kl 12:30 kom en heil haug med 'exchange students' (både inbounds, outbouds, rebounds og Rotex)..(eg skal forklare alle dei utrykka seinare) som skulle spise lunsj hos Steve. Når vi var ferdig å spise dro vi til det som skulle vise seg å være 'øvingslokalet'vårt den helga her, og vi begynte øvinga. Det blir ei heidundrande bra oppsetning skal eg fortelle deg. Budsjettet vårt er på litt over 10.000 kr! JA! Og det vi har gått igjennom av koreografi og musikk og lyssetting og kostymer så langt har vert ganske bra.
Vi var ferdige kl 5, og då kjørte Steve meg og 6 andre jenter oss til det som skulle være vertsfamilien vår den helga her: fam. Paulsen; D og Erick. Dei er forresten kjempekoselige begge to, eg elska dei.
Etter at vi kom hit tok D og Erick oss med på en kinarestaurant, og vi storkoste oss! Når vi kom heim foreslo D at vi skulle gå en tur, og når vi kom tilbake igjen skule ho lage te eller kakao til oss og så kunne vi se en film. Vi gikk en tur, men te og film blei det aldri. Eg satte meg ned ved pianoet og hadde glømt kor koselig det var å bare sitte å bla i noter og spille tilfeldig esangen som dukka opp underveis, og blei sittande i litt over 2 tima. Erick kom inn fleire ganga og skrudde på lys og fant npter til meg, og D kom å gav meg påfyll i tekoppen. Etter det gikk eg opp i stua og såg litt på MTV sammen med Sandy (fra Mexico, som trygla og bad om å få skrive nåke på spansk på wallen til Sebastian, på facebook, fra meg), Alexis og T. Og no har vi lagt oss, og eg deler rom med TongTa fra Thailand.
Dei jentene her bur hos fam. Paulsen den helga her:
Guro (Norge)
TongTa (Thailand)
Mind (Thailand)
T (Sør-afriaka)
Sandy (Mexico)
Alexis (eeh, en plass i Wisconsin)
.. og ei jente som snakker spansk som verken meg eller TongTa husker ka heiter eller kor ho er fra. Jippi.
Det huset her er fantastisk. Det ligger rett ved Green Bay lake(det er no du skal finne et kart av Wisconsin), og eg gleda meg virkelig til å se det i dagslys i mårra tidlig og se kordan det ser ut. Då skal eg filme det!

Godnatt alle fine! hei pus, love gurthi

3 kommentarer:

Unknown sa...

Koffor er du på en sånn skummel tur, der du bytta bil, og hus heile tida?

Andypandy sa...

omg det var kjemeplangt, og eg harkje rukke å lest alt enda siden eg er i london og vi bare har en data på deling og det er litt tidspress på meg, men har du det kjekt der du er??

Guro sa...

FORDI eg meldte meg på det vel! Og det var vanskelig å finne trnsport til meg heile veien til Sturgeon Bay, ettersom det var 5-6 tima med bil. Så eg måtte sitte på med litt diverse folk som skulle i samme retningen. OG EG HÅPA DU KOSA DEG I LONDON ANDREA!!!!!! årh :)